De 1ste avond in Padua

9 juni 2008 - Padova, Italië

Aan tafel (3)De  maandagnamiddag komen we in Padua aan. Hier verblijven we een hele week.

Ons hotel is de Casa del Pellegrino. Ons verblijf ligt vlak naast de basiliek van Sint Antonius. De meesten van ons hebben een kamer alleen, een single room. Ik deel een kamer met een reisgenoot. Dit heeft so wie so het voordeel dat ik de single toeslag uitspaar. Het heeft het nadeel dat we met elkaar moeten rekening houden. Onze kamer is een zeer ruime kamer, niet in het hotel zelf, maar in een bijgebouw, dat ze de dipendenza noemen.

Om 17 uur gaan we naar de basiliek. Zo voor de vespers is het al moeilijk om een zitplaats te vinden. En om 18 uur voor de mis, is het ginder stampvol. Bij de preek, waar we geen woord van verstaan, geven verschillende van ons het op, en gaan buiten.

Het avondeten krijgen we om 20 uur in een afzonderlijke zaal in de ristorante van het hotel. We krijgen er het typisch regionaal eten. En het is wel even wennen, dat het voorgerecht altijd pasta is. Het hoofdgerecht is groente met vlees. Daar eten we dan brood bij.